To jest forum gry Amadrea (wersja beta:P)
Ogólnie - Kapłani, czyli słudzy swego boga byli dosyć potężną profesją cieszącą się dużymi wpływami przed Wojną. Teraz ich wpływy zmalały, a coraz więcej ludzi odchodzi od posługi kapłańskiej. Są to słudzy boga, a wiec ich siłą jest modlitwa i łaska bóstwa, któremu służą. Zazwyczaj sa to ludzie, którzy z walką mają bardzo niewiele, lecz popularny stał się ostatnio kapłan-wojownik, który mieczem nawraca ludzi na swoja wiarę. Vashenshii są najsłynniejszymi kapłanami-wojownikami, gdyż ich oddanie za Światłość jest wprost fanatyczne.
Charakterystyka: - Kapłani są sługami. Nie zrobią nigdy nic, co mogłoby wydawać się sprzeciwem dla swego boga i mogło sprawić, iż ludzie się od niego odsunął. By zostać kapłanem, trzeba czuć do tego powołanie, gdyż często bywa tak, iż wiele przyjemności życia doczesnego trzeba się wyrzec. Kapłan zasadniczo jest neutralny wobez spraw toczących się wkoło niego, lecz często inni kapłani, bądź sytuacje, w których obrażany jest ich bóg sprawiają wybuch wściekłości, bądź agresji. Są oddani Swojemu bóstwu, a każde odejście od niego sprawia, iż tracą odrobinę ze swej mocy. Czasami jeden wyjątkowo otwarty sprzeciw wobec bóstwu może skończyć się karą tak poważną, iż kapłan nierzadko nie wychodzi z niej żywym.
Charakter - Kapłan jest oddany swemu bogu i za niego często da się "pokroić". Wszystko, co związane ze światem często odchodzi na drugi plan, a najważniejsze jest sławienie dobrego imienia boga. Kapłan boga miłującego miłość i pokój NIE może zabijać i karać niewiernych mieczem i ogniem. Jest to odwrócenie się od wartości nadrzędnych boga i może skończyć się śmiercią.
Religia i pochodzenie - Kapłan moze służyć jednemu bogu, a często powołanie przychodzi nagle i może ono być skutkiem jakiejś niebezpiecznej sytuacji, bądź szeptem samego boga. Niegdyś kapłanem stawano się również w pogoni za dobrami i majątkiem, lecz ten proceder przestał być wykorzystywany pod koniec Wojny.
Aspekt mechaniczny:
Kapłan jest swoistym narzedziem boga, który wykorzystuje go. Dzięki temu kapłani innych bóst mają do dyspozycji inne możliwości. Niektórym jako oręż wkładana do rak jest magia, a niektórzy maja specjalne błogosławieństwo do walki fizycznej.
Czary dla poszczególnych kapłanów będa oczywiście takie same z nnymi jedynie nazwami :].
Offline
ok, można wykorzystać mechaniczny aspekt świątyni (która chyba zniknie z gry. chyba, że ktoś zrobi ciekawy projekt).
czary kapłańskie. na początek błogosławieństwa. można dać blessy do:
'agility', 'strength', 'inteli', 'wisdom', 'speed', 'condition', 'smith', 'alchemy', 'fletcher', 'weapon', 'shoot', 'dodge', 'cast', 'breeding', 'mining', 'lumberjack', 'herbalist', 'jeweller'
(nie chce mi się przepisywać, więc wklejam z kodu)
Te blessy są uwzględniane przez silnik gry czy to w walce, czy w rzemiośle.
Trzeba je przypisać bogom, ustalić mnożnik siły itp;
Offline